Tisse pauser

Nordboens billede

Jeg har lige meldt mig til her efter at have læst mange indlæg og kan se at jeg kan få glæde af at være med, selv om jeg i øjeblikket bor i et af de andre skandinaviske lande.
Har nu løbet siden start juli (har løbet on/off i et par år, helt uorganiseret), efter super program som har passet fantastisk til min formåen. Er 47 år kvinde, løber 3 gange om ugen, er nu oppe på 2 kortere ture på ca 6-7 km og lang tur i weekend - i lørdags 13,7 km. Er meget tilfreds med fremgang, men er nu nød til at lære at løbe interval og tempo for at forbedre tider. Planlægger ½ marathon i maj og marathon i august næste år.
Men jeg skal altid altid altid tisse når jeg løber. Jeg går på toilettet halvtreds gange (næsten) inden jeg går ud, og alligevel..... Ja, jeg sætter mig jo i skovbunden til sidst, men det er så irriterende. Jeg har læst om andre der har mere seriøse toilet problemer, det er bare irriterende at bryde rytmen på et godt løb. Er jo også nødt til at drikke før løb (hvor længe før kan jeg lade være med at drikke uden at tørre ud under kort løb?), jeg har løbebælte med drikke flasker med på lang tur. Er der nogen med et godt råd?

#1

Sofies billede
Hej Nordboen Velkommen på sitet :;-) Hvilket nordisk land bor du mon i? Det lyder som et rigtig irriterende problem. Det er altid svært at komme ind i rytmen igen, når man har holdt en pause. Jeg tror, du overvurderer dit behov for væske. Du kan snilt løbe den lange tur på 13-14 km. uden at tage væske med. Når du drikker efter turen er du rigeligt dækket ind uden du risikere at dehydrere - især i denne tid hvor det ikke er så varmt. Du skal heller ikke drikke indtil 2 timer før du skal ud at løbe - det behøves ikke, hvis du har et normalt stort væskeindtag i løbet af dagen. De to ting tror jeg vil løse dit problem. Prøv det og lad os høre :) Hilsen Sofie

#2

Nordboens billede
Hej Sofie, Tak for svar. Jeg bor i Finland, hvor alle er sportsfanatikere - så jeg kom hurtigt til at føle mig helt forkert fordi jeg ikke løb ordentligt. God motivations faktor! Luften heroppe er meget tør og derfor bliver man let udtørret, på den anden side er det koldt og kan være svært at drikke nok, men du har ret, jeg må bare proppe så meget væske ind som muligt når jeg ikke løber. I går løb jeg interval løb (for første gang) og havde ikke drukket mindst 1-1½ time før. Der var lidt tisse trang men ikke mere end at jeg kunne ignorere det, så det er nok den rigtige løsning du er inde på. Jeg føler egentlig heller ikke trang til at drikke på de lange ture, men har læst at det skal man. Tisse trangen kommer ret hurtigt efter at jeg er startet (måske efterhånden mere en tvangstanke???), og når jeg så har tisset af kan jeg løbe videre og også drikke uden at det presser. Måske er det også noget med fysiologisk bygning, altså at indvolde presser på blæren. Ja der er mange teorier, men jeg vil holde mig til dit råd.:;-)

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14940:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Læs mere om Under Amour HOVR Machina