100 km Als Rundt

FrankBThs billede

Jeg vil godt gøre opmærksom på et hyggeligt 100 km løb som afholdes Kristihimmelfartsdag d. 21. maj.

vidarmotion.dk/100km/

Der løbes i grupper, hvilket gør at det er et godt arrangement for en debutant. Ved så langt et løb må det være det mentale der er det afgørende ... og så må det jo være en fordel at have nogen at følges med.

Jeg har tilmeldt mig løbet og det bliver mit første ultraløb. Måske en lidt vild beslutning, men en gang imellem må man jo udfordre sig selv.

Frank B. Th.

Jenss billede
Hej Frank Det lyder spændende. Ultraløb bliver mere og mere udbredt. Det virker helt uoverkommeligt at skulle træne sig op til at kunne løbe 100 km. Er du igang med træningen på nuværende tidpunkt, og hvordan foregår det? Er det "bare" at løbe længere og længere eller skal der noget specielt til? Bruger du et træningsprogram? Jeg tænker også på, hvordan du får tid til træningen. Jeg har vanskeligt nok ved at få presset tre træningsture af en time ind om ugen - der skal vel meget mere til, når målet er 100 km. :confused: Men held og lykke med det :nr1

FrankBThs billede
Hej Jens Nej, jeg er ikke for alvor kommet igang med træningen endnu. At gennemføre løbet er en beslutning jeg først har truffet for et par dage siden. Når man tænker på at jeg normalt kun løber halvmarathon, så er det måske også en lidt vild beslutning. Indtil videre har jeg trænet 2-3 gange om ugen. Regner dog med at jeg nu skal op på 5-6 gange med 1-2 lange ture. Jeg har kigget lidt på træningsprogrammer, men jeg må indrømme at jeg ikke er så god til at følge dem. Jeg har en løbebibel jeg plejer at holde mig til. Den tyske løbebog "Das grosse Laufbuch" af Herbert Steffny. Her er der også et 10 ugers 100 km træningsprogram. Det ser ok ud med en træningsmængde på mellem 70 og 100 km om ugen. Jeg lever slet ikke op til forudsætningerne for programmet, men det er nogenlunde det jeg har tænkt mig at følge. Jeg har ikke nogen at tage hensyn til med min træning. Jeg er single og har ikke nogen børn ... så mon ikke jeg burde kunne få tid til træningen. Spørgsmålet er nærmere om jeg kan holde motivationen når jeg nu skal løbe mange af turene alene. Her ville det være fedt med en træningsmakker. Det er nok også derfor at de fleste tilmeldte kommer fra Vidar Motion. De træner sikkert sammen hen imod målet. Ud af de 14 der startede sidste gang var der 12 der gennemførte. Det er et flot resultat :nr1 Frank B. Th.

lillelones billede
Hej Frank, Ja, det er godt at have et mål at arbejde hen imod. Jeg har altid undret mig over, hvordan i alverden man kan holde til et så langt løb. Under alle omstændigheder, så synes jeg det er helt vildt (læs: imponerende), at nogen kan gennemføre det. Indtil videre er det vildeste for mig, at jeg endelig har taget mig sammen til at løbe det marathon, som jeg så længe bare har snakket om: Barcelona Marathon. Held og lykke med træningen og løbet:) Hilsen lillelone

Bedouinas billede
Hej. Absolut et spændende løb. Jeg har aldrig løbet ultraløb før, men kunne godt tænke mig at prøve engang. Det virker dog afskrækkende på mig, at man skal løbe i en gruppe. Godt nok er der tre grupper man kan vælge imellem med tempo 5:30, 6:00 eller 6:30 /km, men det synes jeg også er et lidt hårdt tempo at være for et ultraløb. Bedouina

FrankBThs billede
Hej Beduoina Det er netop det med at følges med en gruppe der tiltaler mig. Jeg er ikke sikker på at jeg ville gennemføre hvis jeg skulle løbe alene. De opgivne hastigheder er udgangshastigheder. Hvis du ser på sluttiderne så løbes de sidste km ikke helt i samme tempo. Der er vel ikke nogen der ikke bliver træt i benene når man nærmer sig de 100 km. Hvor hurtig løber du dine marathon ... siden du synes at 6 min/km er for hurtig til et ultraløb ? Med en udgangshastighed på 6 min/km og indlagte pauser er holdene omkring 12 timer om at gennemføre de 100 km. Meget længere tid tror jeg heller ikke at man holde sig selv løbende. Frank B. Th.

Bedouinas billede
Hej Frank B. Th. Jeg er en langsom løber, så jeg er ude på omkring 5 timer til et marathon. Og der er meget stor forskel på at løbe ½ og en hel marathon. Jeg har altid måttet gå/løbe de sidste km, derfor vil jeg nødig være afhængig af en gruppe. Jeg har kun prøvet at løbe i gruppe én gang før. Det var til ½-marathon til Strandvejsmarathon, og det var meningen, at vi skulle løbe 6min/km, og det kan jeg sagtens klare til ½, men tidsplanen holdt ikke, så efterhånden blev tempoet skruet op, så vi løb 5.30, og det var ikke spor morsomt. Gruppen gik da også mere eller mindre i opløsning. Jeg følte det temmelig stressende at løbe i gruppe. Bedouina

FrankBThs billede
Hej Bedouina Jeg kan godt forstå at du synes det har været en stressende oplevelse. Det ville jeg også have følt sådan hvis man ikke holder sig til den lovede hastighed. Hvis du kan løbe en halvmarathon med 6 min/km så bør du, med den rette træning, kunne løbe en marathon på omkring 4½ time. Når du føler at en marathon er meget hårdere end en halvmarathon ... så tror jeg ikke at du skal forsøge dig med et ultraløb. Hvis du er i tvivl om hvorvidt du løber dine forskellige træningspas med den rette hastighed som prøv at kigge forbi [URL="http://www.mcmillanrunning.com/"]www.mcmillanrunning.com/[/URL] På det site er der en lommeregner der kan fortælle dig hvor hurtig du skal træne og hvor hurtig du kan forvente at løbe de forskellige distancer. Er nu heller ikke sikker på at jeg burde give mig i kast med ultraløb på nuværende tidspunkt, men nu har jeg tilmeldt mig og så skal det forsøges. Frank B. Th.

Bedouinas billede
Hej Frank. Det er netop derfor, at jeg endnu ikke har løbet ultra.....Jeg har også en idé om, at det nok vil være klogest at prøve nogle mindre ultraier først. F.eks. 60 km. Hvad med dig - har du tænkt dig at springe direkte fra ½-marathon til l00 km?eller har du et par marathonløb/træningsløb forinden? Hilsen Bedouina

FrankBThs billede
Hej Bedouina (...sikke et besynderligt navn :confused:) Jeg springer nok nærmest fra halvmarathon til 100 km. Jeg gennemførte et enkelt marathon til efteråret, men der trænede jeg faktisk mindre end jeg plejer. Det var Harzen Gebirgslauf hvor man løber op og ned ad bloksbjerg. Tiden blev 5 timer og 5 min. men der blev også gået meget. Det kom faktisk lidt bag på mig hvor hårdt det er at løbe nedad. Jeg har planer om at løbe 2 marathonløb her til foråret inden jeg kaster mig over de 100 km. Regner med at løbe Holstebro bymarathon i februar og Helgoland marathon i maj måned. Helgoland bliver mest for oplevelsens skyld. Jeg skal nok ikke give den gas 12 dage før 100 km løbet. Ved godt det lyder lidt vildt, men jeg må jo se at få nogen km i benene LL Frank B. Th.

Bedouinas billede
Hej Frank (og så det besynderlige BTh.......) OK, så du HAR prøvet at løbe marathon, så er jeg mere rolig. Det lød lidt som om du kun havde løbet ½-marathon, så jeg synes godt nok, du var MEGET vild. Ja, det er lidt mærkeligt, at det nogle gange er værre at løbe nedad end opad. hilsen hende med det besynderlige navn....

FrankBThs billede
Jeg har [B]IKKE[/B] løbet et marathon. Jeg har gennemført et. Det er for mig at se ikke helt det samme. Alle kan gennemføre et marathon ... det er bare et spørgsmål om tid. At holde mig løbende hele vejen er en oplevelse jeg har til gode endnu, men jeg regner da med at komme til at opleve det i Holstebro. De 100 km skal jo løbes hele vejen. Godt nok med fastlagte pauser undervejs ... men alligevel. Håber ikke Bedouina er dit rigtige navn ... så har jeg da vist trådt i fedtefadet :-P B. Th. er forkortelsen for min yderligere 2 fornavne. Mvh. Frank

Bedouinas billede
Hej Frank. Bare rolig, Bedouina er ikke mit navn:p Jeg synes, at du måske er lidt for sej. Jeg tror ikke på, at et 100-km løb kan løbes hele vejen. Jeg har endog læst erfarne ultraløbere udtale, at det er en god idé at gå for hver 5 km. Jeg kan ikke lige huske, hvor langt/længe man skulle gå, men jeg mener, at det enten var et minut eller 100 meter. Det var ihvertfald noget i den retning. Jeg vil endog vove at påstå, at det er meget få, der ikke går lidt ved et marathon. Om ikke andet så går de fleste - hvis man altså ikke lige tilhører eliten - ved drikkeposterne. hilsen Bedouina

FrankBThs billede
Hej Bedouina Selvfølgelig er det tilladt at gå ved drikkeposterne. Det har jeg altid gjort og det vil jeg også blive ved med. Det er bare de der strækninger mellem posterne der helst skulle gennemføres i løb. Det der er fordelen ved det planlagte 100 km løb er jo netop at man løber 10 km ad gange for derefter at holde 5 minutters pause. Når man passerer de 60 km er man nok begyndt at være en smule træt. Så går man over til at holde pause hver 5 km. Desuden kommer man nok helt automatisk til at løbe langsommere til sidst. Derfor også den forventede sluttid på omkring 12 timer. Jeg er skam ikke så sej som det måske lyder. Havde jeg været sej ... så havde jeg nok valgt et løb hvor der løbes på tid. Det er bare slet ikke mit mål. Mit mål er bare at gennemføre ... helst i løb hele vejen. Frank B. Th.

Bedouinas billede
Hej Frank. Jeg synes nu du er sej! Jeg har været inde at kigge lidt på deres tidsskema, og for mig ser det ud som om, at når man har løbet 60 km går man over til at løbe et minut langsommere. Jeg kunne nu godt lide at vide, hvad der sker, hvis man ikke kan holde tempoet i gruppen. Bliver man mon diskvalificeret og taget ud af løbet? hilsen Bedouina

FrankBThs billede
Hej Bedouina Tak for roserne. Nu får vi se om jeg også kan leve op til det. Hvis du ser på resultaterne fra sidste gang løbet blev gennemført så var der 12 ud af 14 der gennemførte ... så jeg tror man gør meget for at få alle i mål. Den største del af gruppen kommer i mål i lidt over 12 timer mens der er nogen enkelte der er lidt hurtigere. Jeg fornemmer ligesom at man sætter tempoet efter de langsomme, men jeg kan da tage fejl. Jeg skal nok komme med en løbsberetning når vi engang når så langt. Frank B. Th.

lillelones billede
Hej Frank, Det vil jeg se frem til. Vi skal jo efterhånden også have taget hul på forummet om løbsanmeldelser/-oplevelser. Skriver måske et lille indslag, når jeg har været i Herning og løbe Nytårsløb. Hilsen lillelone

Bedouinas billede
Hej Frank Jeg har også været inde at se på resultatlisterne, og hvis man kigger på 2003 var der kun 6, der gennemførte de 100 km. resten løb fra 35 til 78 km, inden de udgik, og det er da lidt tankevækkende. Som du vel har fornemmet, er jeg blevet tændt på dette løb. Men det er jo en stor beslutning at tage, om man vil bruge alle de timer på træning. Jeg synes næsten, at træningen er mere sej end det at gennemføre løbet. Bedouina

lillelones billede
Ja, det må da kræve rigtig mange træningstimer. Men hvis man ellers har tiden til det, så er det da bare om at komme i gang. Jeg tager absolut hatten af for de som magter både træningen og selve løbet. Min familie bakker mig 100% op om mit kommende marathon, men der jeg tror nu også at grænsen er nået for mit vedkommende (og for deres tålmodighed). Hilsen lillelone

FrankBThs billede
Hej Bedouina Jeg tror da sagtens at du kan træne dig op til at løbe distancen. Det jeg kunne frygte lidt var hastigheden. Du skrev jo selv tidligere i denne tråd at 6 min/km var for hurtig til en marathon. Tror du så ikke 6 min/km er alt for hurtig til 100 km ? De annoncerer selvfølgelig også en gruppe der løber 6:30, men der er indtil videre ingen tilmeldinger til den hastighed. Du kan jo starte med at øge træningsmængden og se hvad der sker. Du behøver jo ikke gøre som mig og tilmelde dig med det samme. Mener der er tilmeldingsfrist engang i maj. En skam at du ikke bor tættere på. Det ville være rart at have nogen at træne med. Frank B. Th.

FrankBThs billede
Hvis jeg nu alligevel skal lokke lidt, så kan jeg da fortælle at det var den utrolig flotte natur på Als der gjorde udslaget for mig. På hjemmesiden er der faktisk nogen flotte billeder fra selve ruten. Det kunne jeg ikke stå for. Frank B. Th.

Bedouinas billede
Hej Frank. Du har lige bestemt ramt hovedet på sømmet. Det er også hastigheden jeg frygter. Men som du siger, sker der jo ikke noget ved at øge træningsmængden...... Bedouina

Bedouinas billede
[QUOTE=FrankBTh;226]Hvis jeg nu alligevel skal lokke lidt, så kan jeg da fortælle at det var den utrolig flotte natur på Als der gjorde udslaget for mig. På hjemmesiden er der faktisk nogen flotte billeder fra selve ruten. Det kunne jeg ikke stå for. Frank B. Th.[/QUOTE] Hej igen. Ja, så har jeg lige været inde på hjemmesiden og kigge billeder. Og jeg ved præcis, hvad du mener. Ydermere har jeg aldrig været på de kanter..... Bedouina

FrankBThs billede
Jeg overvejer at tilbringe en forlænget weekend på Als i forbindelse med løbet. Har fået anbefalet en god campingplads af et hold venner. Lavensby Strand Camping. En stor del af pladsen er lavet i terasser så man har havudsigt fra mange af pladserne. Her er et link til pladsen : [URL="http://www.lavensbystrandcamping.dk/?page=forsiden"]www.lavensbystrandcamping.dk[/URL] Området er bestemt et besøg værd. Vi kan jo forsøge at holde hinanden i ørene mht. træningen Hvor hurtig løber du en 10 km ? Frank B. Th.

Bedouinas billede
Hej. Min bedste 10 km er på 0:57, men jeg tror ikke, at det holder p.t. da jeg allerede er lidt gumpetung p.g.a. julen:mad: Det er også et spørgsmål, om jeg kan nå at blive klar, da jeg skal 3 uger på ferie i januar:--- Selvfølgelig har jeg løbeskoene med, men jeg ved allerede på forhånd, at det vil blive svært at få løbet. Til gengæld vil jeg få vandret meget, så det håber jeg er nok til at vedligeholde formen - ??? Det ville være fint, hvis vi kunne motivere hinanden med træning - du kan jo se, at det allerede er lykkedes dig til at motivere mig til at tænke på dette løb. Hvor hurtigt løber du 10 km? hilsen Bedouina

FrankBThs billede
Hej Bedouina Jeg spurgte til din 10 km konkurrencetid for at se om det er realistisk for dig at løbe 100 km løbet med en hastighed på 6 min/km. Der findes en tommelfingerregel man kunne starte med. Hver gang man øger distancen til det dobbelte skal man lægge 15 sekunder til kilometertiden. Der findes dog også lidt mere nøjagtige metoder som hjemmesiden [URL="http://www.mcmillanrunning.com/mcmillanrunningcalculator.htm"]mcmillanrunning.com[/URL] På den hjemmeside finder der en løberegner hvor man kan indtaste en kendt konkurrencetid, f.eks. din 10 km tid. Hvis vi her indtaster 57 min kommer vi frem til følgende forudsigelser : Halvmarathon 2:06:50 6:01 min/km Marathon 4:27:30 6:21 min/km Du skrev selv at du kunne løbe en halvmarathon med 6 min/km, hvilket må siges at passe meget godt. Derimod halter din marathontid, hvilket kunne tyde på at du mangler nogen flere af de lange ture. Med de forudsigelser skal du vist ikke satse på at løbe 6 min/km på 100 km løbet. Lad os håbe at der kommer andre der løber 6:30 min/km. Indtil videre er der ikke nogen der har valgt den hastighed. På ovenstående hjemmeside kan man også se med hvilke hastigheder man skal løbe sine forskellige løbepas. De fleste løber f.eks. uden tvivl deres lange tur alt for hurtig. Det blev lidt langt, men jeg håber i kan bruge linket til noget. Frank B. Th

FrankBThs billede
Ups. Selvom de første indlæg blev lidt langt glemte jeg da alligevel det halve /-/ Det er meget længe siden at jeg sidst har løbet en 10 km, men jeg bør kunne løbe den på omkring 47-48 min. Det lyder da spændende med 3 ugers ferie i januar. Gid man havde så megen ferie i overskud. Hvor går rejsen hen ? Jeg ved ikke om man kan holde formen ved lige ved at vandre, men du kan vel også få tid en enkelt ugentlig løbetur. Det skulle efter sigende være nok til at holde formen et stykke tid. Frank B. Th.

Bedouinas billede
Det passer faktisk utrolig godt. Jeg løber ½-marathon på 2:07, så det må siges at være meget præcist. Du har også helt ret i, at min marathon halter gevaldigt. Måske skulle jeg blive lidt mere realistisk:----( ..eller blive lidt mere målrettet:;-) ...det vil jeg tænkte over til imorgen/-/ Bedouina

Bedouinas billede
Glemte at sige, at jeg skal til Peru, hvor jeg regner med at tilbringe det meste tid i bjergene i tynd luft. Derfor tvivler jeg på at kunne løbe. Ville gerne have rejst om sommeren, men kan kun få 14 dages ferie på det tidspunkt. Behøver jeg at sige, at jeg glæder mig helt vildt.:-)) Bedouina

FrankBThs billede
[QUOTE=Bedouina;302]Glemte at sige, at jeg skal til Peru, hvor jeg regner med at tilbringe det meste tid i bjergene i tynd luft. Derfor tvivler jeg på at kunne løbe. [/QUOTE] Der er ellers mange eliteløbere der træner i tynd luft som en del af deres konkurrenceforberedelse. Der er slet ikke nogen der er misunderlige :-P Frank B. Th. [I]P.S. Det er ikke sådan at der er en anden der evt. har meldt afbud ?!?[/I]

lillelones billede
[QUOTE=Bedouina;302]Glemte at sige, at jeg skal til Peru, hvor jeg regner med at tilbringe det meste tid i bjergene i tynd luft. Derfor tvivler jeg på at kunne løbe. Ville gerne have rejst om sommeren, men kan kun få 14 dages ferie på det tidspunkt. Behøver jeg at sige, at jeg glæder mig helt vildt.:-)) Bedouina[/QUOTE] Hej med dig:) Hvorfor lige Peru, er der lidt af en eventyrer i dig? Er da heller ikke spor misundelig, det må da være RIGTIG kedeligt i Peru:-)) Hvis jeg var dig, så ville jeg da forsøge at løbe en tur i Peru, det kunne jo vise sig at være en positiv oplevelse. mvh lillelone

Bedouinas billede
Hej Peru er for mig det ultimative rejsemål - et sted, der har stået øverst på min rejseliste de sidste 20 år :--- I begyndelsen af ferien skal jeg på en 4-dages trekkingtur til Machu Picchu, hvor jeg kommer op i 4200 meters højde, og da man allerede kan få højdesyge, når man kommer op over 3000 meter, er det vist ikke lige dér, man skal begynde at løbe.:confused: Men selvfølgelig har jeg da løbeskoene med - det er sjovt at løbe i nye og ukendte omgivelser, og jeg har altid prøvet at indpasse de ugentlige/daglige træningspas i min ferie. LL Faktisk har jeg også prøvet om jeg kunne finde nogle løb i Peru, men enten løber de slet ikke i Peru, eller også er jeg ikke skrap nok (sandsynligt!) til at finde ud af det på nettet. Så hvis I alligevel sidder og surfer vil jeg være meget taknemlig, hvis I kan finde nogle løb dér. Det er totalt underordnet hvor mange km. hilsen Bedouina

Bedouinas billede
Hej Frank. Jeg har kun købt flybillet, og erftersom jeg rejser 12. januar, hvilket vil sige udenfor sæsonen/normale ferier er det sikkert muligt at finde en billet mere.....:) hilsen Bedouina

FrankBThs billede
[QUOTE=Bedouina;320]Hej Frank. Jeg har kun købt flybillet, og erftersom jeg rejser 12. januar, hvilket vil sige udenfor sæsonen/normale ferier er det sikkert muligt at finde en billet mere.....:) hilsen Bedouina[/QUOTE] Det lyder godt nok fristende. Hvad regner du med at sådan en ferie løber op i ? Kan man klare sig med engelsk eller taler du andre sprog ? Frank B. Th.

lillelones billede
[QUOTE=Bedouina;319]Hej Peru er for mig det ultimative rejsemål - et sted, der har stået øverst på min rejseliste de sidste 20 år :--- I begyndelsen af ferien skal jeg på en 4-dages trekkingtur til Machu Picchu, hvor jeg kommer op i 4200 meters højde, og da man allerede kan få højdesyge, når man kommer op over 3000 meter, er det vist ikke lige dér, man skal begynde at løbe.:confused: Men selvfølgelig har jeg da løbeskoene med - det er sjovt at løbe i nye og ukendte omgivelser, og jeg har altid prøvet at indpasse de ugentlige/daglige træningspas i min ferie. LL Faktisk har jeg også prøvet om jeg kunne finde nogle løb i Peru, men enten løber de slet ikke i Peru, eller også er jeg ikke skrap nok (sandsynligt!) til at finde ud af det på nettet. Så hvis I alligevel sidder og surfer vil jeg være meget taknemlig, hvis I kan finde nogle løb dér. Det er totalt underordnet hvor mange km. hilsen Bedouina[/QUOTE] God morgen Bedouina, Det lyder jo helt fantastisk, lige hvad jeg selv går og drømmer om, jeg er nemlig meget historisk interesseret. Jeg vil gerne tilbyde min hjælp med at finde et løb i Peru....så må vi se om jeg har heldet med mig. mvh lillelone

Bedouinas billede
Hej Lillelone. Det lyder dejligt - jeg er der 3 uger fra den 12. januar. Bedouina

lillelones billede
Jamen, så hører du fra mig inden da.:) mvh lillelone

Bedouinas billede
Hej Frank. Det er ikke fordi det bliver billigere, når man arrangerer rejse selv, men man er så dejlig uafhængig. Jeg har en tommelfingerregel, der siger 1000 kr. pr. dag, alt inclusive, og det håber jeg holder. I Sydamerika er der mange, der ikke taler engelsk. Jeg læser spansk på 5. år, så rejsen er også en slags eksamen for mig. Bedouina

lillelones billede
[QUOTE=Bedouina;340]Hej Frank. Det er ikke fordi det bliver billigere, når man arrangerer rejse selv, men man er så dejlig uafhængig. Jeg har en tommelfingerregel, der siger 1000 kr. pr. dag, alt inclusive, og det håber jeg holder. I Sydamerika er der mange, der ikke taler engelsk. Jeg læser spansk på 5. år, så rejsen er også en slags eksamen for mig. Bedouina[/QUOTE] Hej Bedouina, Held og lykke med det! Har selv læst spansk for nogle år siden, dog kun 3 år. Jeg burde måske genopfriske det, nu da jeg skal til Barcelona, det er jo nok blevet lidt rustent. mvh lillelone

FrankBThs billede
[QUOTE=Bedouina;340]Hej Frank. Det er ikke fordi det bliver billigere, når man arrangerer rejse selv, men man er så dejlig uafhængig. Jeg har en tommelfingerregel, der siger 1000 kr. pr. dag, alt inclusive, og det håber jeg holder. I Sydamerika er der mange, der ikke taler engelsk. Jeg læser spansk på 5. år, så rejsen er også en slags eksamen for mig. Bedouina[/QUOTE] Det lyder da virkelig spændende, men jeg kan ikke et ord spansk. Jeg har tit overvejet at komme igang med at lære det, men det er indtil videre bleven ved overvejelserne. Prisen lyder fornuftig, men jeg er bange for at jeg ville være for meget til besvær når jeg nu ikke kan klare mig sproglig. Frank B. Th.

Bedouinas billede
Jeg har nu aldrig set det som et problem at rejse rundt selvom man ikke kan sproget. Jeg har bl.a. rejst meget rundt i Marokko i afsides egne, hvor de ikke talte andre sprog end arabisk, og det gik da udmærket. Hvis man vil kan man altid gøre sig forståelig. Hvad har man ellers sine 10 fingre til? Bedouina

FrankBThs billede
Jeg må nu nok indrømme at jeg ikke er helt så berejst. Det er imponerende at du tør rejse rundt på den måde. Det er faktisk en interessant tråd vi har gang i her. Fra Als over Peru Marokko. Det må da siges at være et ultraløb LL LL LL Frank B. Th.

lillelones billede
[QUOTE=Bedouina;319]Hej Peru er for mig det ultimative rejsemål - et sted, der har stået øverst på min rejseliste de sidste 20 år :--- I begyndelsen af ferien skal jeg på en 4-dages trekkingtur til Machu Picchu, hvor jeg kommer op i 4200 meters højde, og da man allerede kan få højdesyge, når man kommer op over 3000 meter, er det vist ikke lige dér, man skal begynde at løbe.:confused: Men selvfølgelig har jeg da løbeskoene med - det er sjovt at løbe i nye og ukendte omgivelser, og jeg har altid prøvet at indpasse de ugentlige/daglige træningspas i min ferie. LL Faktisk har jeg også prøvet om jeg kunne finde nogle løb i Peru, men enten løber de slet ikke i Peru, eller også er jeg ikke skrap nok (sandsynligt!) til at finde ud af det på nettet. Så hvis I alligevel sidder og surfer vil jeg være meget taknemlig, hvis I kan finde nogle løb dér. Det er totalt underordnet hvor mange km. hilsen Bedouina[/QUOTE] Hej Bedouina, Tror nu ikke det er dig som ikke er skrap nok. Jeg har også prøvet, og det er da godt nok umuligt at finde noget om løb i Peru. Der er alt muligt andet....men ikke ét ord om løb. mvh lillelone

Bedouinas billede
Hej Lillelone. Ja, det er lidt mærkeligt ikke. På et tidspunkt fandt jeg en hjemmeside til deres Inca-marathon og skrev til ham, der havde med det at gøre. Han skrev også tilbage at "han ville vende tilbage senere, da han havde travlt" men det gjorde han ikke. Så har jeg forespurgt hos nogle turist-selskaber, men da har jeg også bare fået en sludder for en sladder. Men tak fordi du prøvede!:fedt::fedt::fedt: Bedouina

lillelones billede
Det manglede da bare, vi kan vel godt hjælpe hinanden lidt:-)) hilsen lillelone

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15648:

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Sign Up