Test af udstyr

Mobbes billede

Er jeg den eneste der har bemærket at store annoncør og sponsoere har det med at vinde diverse test?
Så tilfældigvis en reklame for et produkt der blev "FARVORIT" i denne måneds Iform og HOV underligt nok var det samme mærke at finde ved Iforms kvindeløb med salg for øje af produktet som nu er kåret til markeds bedste. :confused:
produktet bliver kun testet med 3 andre mærker selvom der er mindst 16 forskellige på marked.. underligt...
Der står ikke noget om hvem testpersonen er, hvordan testen er foregået, hvorfor testen er taget og hvad den skal bruges til, jeg mener - de er da rimeligt relevant for os som forbruger at vide, også hvorfor man ikke har taget flere produkter med? Hvordan skal vi "stole" på en test hvor så selve vinderen er at finde på deres løbemesse blot en uge senere??

Som forbruger vil jeg bare være mere opmærksom når jeg ser en "test"..

Men måske er det bare sådan man gør for at få folk til at "bide" på...!! Det er bare øv. :Sad

#1

Sørens billede
Det er meget godt set. Jeg har faktisk ikke selv tænkt over det, men sammenhængen er da påfaldende og underminerer bladets troværdighed ::-( Jeg er i forvejen lidt skæptisk overfor disse tests. For det første er smag og behag meget forskellig, og for det andet har jeg svært ved at tro, at der kan være væsentlige forskelle på f.eks. to tights af høj kvalitet. I dit eksempel er sammenhængen temmelig tydelig hele vejen igennem. Det er virkelig for dåligt :-P

#2

BrianNNs billede
Ja, der er mange tvivlsomme tests. Det er godt at udvise en passende portion sund skepsis. Et andet eksempel er det seneste nummer af Søndagsavisen, hvor de tester løbesko (selve artiklen er ikke med her): [URL="http://sondagsavisen.dk/multimedie/37494202.pdf"]http://sondagsavisen.dk/multimedie/37494202.pdf[/URL] Jeg undrede mig også over den test, da jeg fik Søndagsavisen ind ad døren. Allerede da jeg læste overskriften, vidste jeg dog at jeg ikke skulle forvente det helt store - "verdens bedste løbesko" er jo en betegnelse, der er det rene BS. Mener den er gal med selve den grundlæggende præmis. Man kan da ikke kåre én løbesko som den bedste, da det afhænger af så mange forskellige faktorer, der er meget individuelle - kravene til skoenes egenskaber kan endda også variere fra træningspas til træningspas for den samme løber, da der er stor forskel på eksempelvis tempoløb og de lange ture, og hvilke egenskaber ved en sko man vil sætte mest pris på i de forskellige situationer. Og en test foretaget med kun 15 testpersoner? Af en såkaldt professor, der ifølge artiklen skulle være én af verdens førende eksperter at være, ved han tilsyneladende overraskende lidt om videnskabelige testprocedurer og statistisk signifikans... ::-) Desuden har de kun testet 10 forskellige modeller (alle herremodeller til pronationsløbere), der efter min mening absolut ikke dækker et repræsentativt udvalg af de tilgængelige modeller på markedet... :confused:

#3

Mobbes billede
Ja jeg læste også den der "test" i søndagsavisen som er et udemærket eksempel på at vi ikke kan bruge de test til noget som helst. Som forbruger bør vi forholde os kritisk til alle tests, for mange gange er det dem der har den store pengepung og dem som har mulighed for at reklamere mest der er "vindere". Tit er det sådan at jo større behov der er for at reklamere des ringere er produktet, de fleste ved sku´godt hvad der er godt og dårligt. - og igen vi er alle sammen forskellige så uanset test eller ej, er det indviduelt hvad vi kan bruge.

#4

KarlØstergaards billede
Man skal altid forholde sig kritisk til tests af div. ting og sager. Drag dine egene erfaringer og handel derefter. TRO IKKE PÅ ALT HVAD DU LÆSER OG HØRER- ::-(

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15650:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

 

Sign Up