Langsom søgning efter satelitter med FR405

BrianNNs billede

Har et Garmin FR405 og kan ikke tilslutte mig koret med de hurtige søgninger på ca. 20-30 sekunder (bl.a. på dourun.com). Så hurtige søgninger har jeg kun oplevet ganske få gange. Mit er typisk flere minutter om det, har også flere gange oplevet at der er gået helt op til ca. 10 minutter - og så mister jeg godt nok tålmodigheden, når jeg er varmet op og klar til at løbe, har jeg ikke tid til at vente på den slags, desuden bliver jeg jo også kold.
Troede det skulle være så langsomt, og har bare glædet mig over at jeg ikke købte en 305'er, der skulle være langsommere. Og troede der måske var en sammenhæng med det kolde vejr? (har kun haft uret siden Påske, så det er først nu jeg er begyndt at benytte uret i frostvejr).

Nogle ideer om hvad der kan være galt?
GPS er slået til og søgningen bliver normalt udført det samme sted, da jeg næsten altid starter mine ture det samme sted.
Har ikke opdateret softwaren, da jeg har hørt der er en del der har fået problemer i den anledning, så der står:
Software version: 2.30
GPS: 2.10
Har også svært ved at se, det skulle være problemet, da det fungerede langt bedre i starten, det er først de seneste par måneder det er blevet rigtig langsomt. Batterikapaciteten lader ikke til at have betydning, da det er det samme med 100% kapacitet.

torbenjs billede
Kender lidt til problemet.. Mit kan også nogle gange være "for længe" om at finde sattelitterne.. Oplever det især her om vinteren når der er et blytungt skydække. Jeg her gode erfaringer med at genstarte uret, ved at holde de 2 knapper inde til det genstarter ( ca 5 sec.) Plejer også at ligge det i vindueskarmen tændt og så tage løbetøj og sko på. Så har det som regel fundet satt. når jeg er klar LL Håber det hjælper dig lidt.. Torben Jensen

Dipys billede
Hej Brian Hmm det lyder godt nok også uendelig langsomt. Jeg har FR 305 og 310 og begge ure finder satelitter rimelig hurtigt. 305 skal dog ligge stille ellers kan det tage nogen tid. 310 finder satelitter mens jeg snører løbeskoene udenfor. Selv efter lange rejser sydpå, så finder 310 satelitter på ingen tid. Med 305 lagde jeg det altid lige udenfor døren et par min før jeg skulle afsted, så var det klar når jeg kom ud. Det kunne måske være løsningen for dig? Men ellers ring til Garmin og hør om de har nogen gode ideer og ellers må de jo have uret ind til et check. Jeg fik for en del år siden byttet en 201, fordi den blev meget længe om at finde satelitter. Mange hilsner Gitte

BrianNNs billede
Tak for svar. Prøver med en søgning i vindueskarmen i første omgang. Virker det ikke må jeg høre Garmin support, uret er jo trods alt stadig omfattet af de 2 års garanti... :;-)

2Feets billede
Mit FR305 kan godt være små 5 min om at finde satelitter, mens det andre gange går meget hurtigt. Jeg varmer normaltvis op i haven, imens jeg venter på etablering af forbindelse. Men vil da også prøve enten at lægge det ud, eller i vindueskarmen. Godt Nytår. :;-)

Saves billede
Jeg har oplevet det samme med min 405. Men det hænger oftest sammen med at der ikke er så meget strøm på. Med et fuldt batteri bruger mit ur max 20 sekunder på at finde sattelitter.

alfalunds billede
[QUOTE=BrianNN;4015] Har ikke opdateret softwaren, da jeg har hørt der er en del der har fået problemer i den anledning[/QUOTE] Ingen problemer med opdatering af software, det kører helt af sig selv på connect - inkl beskrivelse af hvilke ting der er ændret. Garantien kan nok ikke gøre noget ved skydækket - har samme udfordring her om vinteren, men som nævnt plejer en reboot at løse problemet...

BrianNNs billede
Det hjalp ikke med et reset. Har skrevet til Garmin support, for at høre om de har nogle gode ideer. Det har dog ikke længere højeste prioritet, da jeg har bestilt et FR310XT, så mit "gamle" FR405 kun bliver min backup enhed. 310XT'eren er bare nice, den glæder jeg mig til at få fingrene i... ::-)

Dipys billede
Surt at det ikke hjalp. Ja 310 er et fedt ur - men det bliver hurtigt til en del backup ure, når man hele tiden falder for de nye;;-). Pyt, så har vi lidt at låne ud af så andre også kan opdage hvor fede urene er::-) Mange hilsner Gitte

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14709:

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Garmin Forerunner

Bliv medlem af løberne.dk