hurtig kortdistance

Reffes billede
Hej løbere. Jeg håber nogle kan give mig et par gode råd. Jeg er 1.80 cm høj, og er almindelig bygget. En smule muskuløs. Jeg styrketræner et par gange om ugen og løber et par gange om ugen. Jeg har indtil nu egentlig bare løbet i stille og roligt tempo - alt fra 3-10 km på løbebånd. Jeg har søgt ind til politiet. Selvom jeg på nuværende tidspunkt ikke ved, hvorvidt jeg bliver kaldt til fysisk test eller ej, så vil jeg gerne være forberedt - just in case. Man skal kunne løbe 2400 meter på under 11.30. Men jo hurtigere man gør det, jo bedre bliver ens karakter. De er som følger: Under 9 minutter - 12 9.01 - 9.40 - 10 9.41 - 10.20 - 7 10.21 - 11 - 4 11.01 - 11.30 - 02 Jeg er lige begyndt at træne tempoløb, men har ikke meget erfaring med det. Jeg formåede at løbe 11.22 på et løbebånd. I torsdags skulle jeg så løb de 2.4 km udenfor, og hold op man... Meget hårdere end at løbe på løbebånd. Klarede turen fint uden stop, men den var på 12.50. I dag løb jeg så turen, men greb det an lidt anderledes. Jeg løb 300 meter ud --> 300 meter tilbage. Også gentog jeg det 4 gange - altså 4×600 meter. Og af en eller anden grund kunne jeg bedre holde tempoet. Hvorfor ved jeg ikke. Løb distancen på 11.28. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne løbe den hurtigere for at få en bedre tid. Såfremt jeg skal til prøve, vil det være om 4 måneders tid. Hvordan skal jeg gribe min løbetræning an for at optimere tiden mest muligt. For at løbe på 9 minutter skal man løbe 16 km/t rent over hele strækningen. Det ser jeg på nuværende tidspunkt ikke som realistisk. Mit foreløbige mål er at ligge på karakter 7 (9.41-10.20) - hvordan træner jeg mig op til dette?

#1

Anonyms billede

Hej Reffe

Der er mange måder at nå målet på.

Husk at du skal lave alle øvelserne på samme dag ved prøven og det bør du også træne mindst 1 gang ugentlig alle øvelser. 

Vedr. løb evt læs her http://www.loebesiden.dk/sprinttraening.php Eller køb timer hos en løbe træner

løb gerne flere gange om ugen, men korte distancer og drop løbebåndet, det er ikke vinter mere. Husk opvarmning.

Held og lykke.  

 

 

 

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14685:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Garmin Forerunner

Bliv medlem af løberne.dk