Garmin Forerunner 205

Tommy S. Sørensens billede

Hejsa.

Har en Garmin Forerunner 205.
Og den er jeg som sådan glad nok for.

Men enten mangler den sku nogle muligheder, eller også kan jeg bare ikke finde ud af hvordan man gør.
Det er her i måske kan guide mig.

1. Baner: De skriver / har læst et sted at man kan planlægge en "bane" / tur på nettet / computeren, og så overføre den til GPS'en. Øhh hvor og hvordan gør man det? Altså hvad program skal man bruge til at tegne ruten op og overførre? (Google Earth)???

2. Baner: Når man nu har lavet en "bane" af en tidliger tur. Hvordan opdaterer man så dataen på pågældende rute / "bane"?
Altså når jeg nu første gang har løbet en tur på XX. km. på xx.xx tid. og gemmer den som bane XXX. Når jeg så for eftertiden løber pågældende rute, så går den jo ud fra de tider o.s.v. som da jeg løb turen første gang. Men man forbedre sig jo forhåbentlig med tiden, så det kunne jo være rart at man ligesom kunne ændre tiden for hele "banen" eller gennemsnitstiden. Så man løbende kan konkurere mod ens PR på distancen, og ikke mod tiden du løb for f.eks. ½ år siden. Eller måske indtaste den tid man har som mål på ruten, så man kan kæmpe mod den, eller se hvor langt du er fra målet.

3. Hvad er forskællen på Hastighed og Tempo????
Ja i min verden er det sku det samme.... Men hvad mener Garmin??? Ja har fattet hvad hastighed er. Men hvad er Tempo???

Hmmm...
Det var lige de spørgsmål jeg har lige pt, til Forerunner 205.
Men kan være der kommer flere hen af vejen Smile

Håber i forstår mine spørgsmål / formuleringer.

/ NAVYSOLDIER

guttes billede
Hej Navysoldier vedr. pkt. 3. Hastighed er hvor mange km du løber pr time. Tempo er hvor mange minutter du bruger til at løbe én (1) km. vh gutte

Teddys billede
Kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, men får du ikke andre svar, så prøv evt at kontakte Garmin [url]http://www.garmin.dk/support[/url]

alfalunds billede
generelt er google din ven, men her er lidt link-service: 1) prøv [url]www.gpsies.com[/url] til at lave ruter 2) din 'virtual partner' finder selv ud af at sammenligne med din hurtigste tid når du løber en tur den kender. se mere her: [url]http://runningdevices.blogspot.com/2006/05/running-with-my-virtual-partner_17.html[/url] ciao /m

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15645:

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Sign Up