Garmin 405 vs Garmin 405cx

Jydens billede

Hey alle.
Jeg har kig på et nyt puls ur med gps indbygget.
Jeg har et polar 800cx med gps pod men jeg er blevet træt af at slæbe rundt på den gps klods, så vil derfor gerne have et ur med indbygget gps.

Jeg har kig på de to oven nævnte ure fra Garmin, men der står på loebeshop.dk at 405 beregner kalorie forbrug via distance og hastighed hvor 405cx beregner ud fra pulsen.

Er der nogen herinde der har erfaringer om de to ure og som måske kan forklare lidt om hvor meget det betyder, umilbart vil jeg helst have 405cx fordi jeg tænker det er det mest præcise af de to, men jeg har slet ikke nogen viden omkring det.
Jeg håber der er nogen af jer der kan give et godt bud på hvad det betyder, og hvad der er bedst.

hvilsoms billede
Hey, Jeg har et kontraspørgsmål: Hvad skal du bruge kalorieforbruget til? Jeg ville helt bestemt foreslå GF305 eller 310 i stedet, hvis du spurgte :-) Bedre knapper, større display og lavere pris :-) /A

Jydens billede
Jeg skal ikke bruge kalorie forbruget til noget særligt. Det var mest fordi at de to ure ikke har den store pris forskel og så ville jeg høre hvad der var bedst af dem Jeg har også kigget på 305 men det er et stort ur men det er rigtigt det er billigt. På loebeshop.dk koster det lige nu kun 1150. 310 xt lyder også som et rigtig godt ur, det ser mere let vægt ud i forhold til de andre garmin ure, uden at kunne sige hvor meget det vejer.

Hallers billede
@jesper Ide'en bag 405cx er at du kan bruge det indendørs også - Da du ikke har et gps signal og en tilbagelagt discance når du er på løbebånd (eller andet), så kan du istedet beregne kalorieforbruget ud fra belastningen (pulsen) Løber du stort set kun udendørs som de fleste, så er den alm. FR 405 glimrende - Funktionaliteten er stort set den samme som 310, men du slipper for fornemmelsen af at løbe med en mursten på det ene håndled. Jeg har begge og bruger næsten kun 405'eren nu, hvor jeg ved hvordan forskellen føles :-)

Jydens billede
Mange tak for hjælpen. Jeg er stadig noget i tvivl fordi at jeg er i udlandet og ikke har mulighed for at have det på før jeg køber det. Men jeg synes at både 310xt og 405cx lyder som noget der er værd at smide nogen penge efter, men er ikke helt sikker på om de 10 gram 310xt vejer mere end 405cx gør en stor forskel. Umildbart lyder 10 gram ikke af meget. 405cx er et rigtig fedt ur og synes designet er federe end på 310xt men det er ikke afgørende for mig, det jeg tænker på er at der er mere batteri tid og nogen (rigtige) knapper på 310xt som ikke er på 405cx

Hallers billede
Thjaee - Batteriet i 405 er lidt mindre, men jeg har løbet marathon med det inkl. pulsbælte og havde masser af strøm tilbage bagefter - Så med mindre du hopper på ultraløb, så kommer det ikke til at gøre den store forskel... Start/stop/lap er der også knapper til på 405 - Flere skal du ikke bruge undervejs, hvis du har sat uret rigtigt op.. GPS delen er den samme i begge ure.. Hvad skal du specifikt bruge uret til ? Løb, svømning ude, inde o.s.v. ? Egentlig er det jo det, der er afgørende i sidste ende !

Jydens billede
Jeg bruger det mest til løb og så crossfit. Men når jeg går march er det motiverende at vide hvor langt jeg er nået, så der bruger jeg det også.

Nordboens billede
Jeg følger diskussionen med interesse da jeg også er ved at skulle belsutte mig for ur. Har faktisk aldrig købt over nettet (ja ja, helt out....) og synes også at det kan være svært at skulle vælge uden at se/føle det fysisk. Har lige været i Israel og der kunne jeg ikke finde kort til at opmåle rute ad de sædvanlige rutemålere. Kan man risikere at der kan være lande hvor ens ur ikke kan opfange signaler - som feks Israel hvor der måske er spærring for satelitter pga sikkerhed?

færdigmedfyrres billede
[QUOTE=Nordboen;5069] Har lige været i Israel og der kunne jeg ikke finde kort til at opmåle rute ad de sædvanlige rutemålere. Kan man risikere at der kan være lande hvor ens ur ikke kan opfange signaler - som feks Israel hvor der måske er spærring for satelitter pga sikkerhed?[/QUOTE] Kære Nordbo. Nej, de signaler som GPS sattelitterne udsender kan optages over alt i verden. Jeg tvivler på at man jammer signaler i Israel, eftersom Israelske Jetjagere selv bruger GPS signalerne. Bevares - måske udsender sattelitterne to signaler: Et krypteret (ligesom i gamle dage) og et ikke krypteret. I så fald kan man måske jamme det ikke krypterede. Selv bruger jeg Garmins 205 som koster kun 749 i Danmark. Selvom løbesko er billigere i vore nabolande, ser set ikke ud til at være tilfældet med GPS-ure. 205-eren har dog ikke pulsmåler. For mig har det fungeret perfekt.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15163:

Amalie Asmuss billede
Jeg er webdesigner/skribent. Jeg er spændt på at være en del af dette fællesskab og finde nye...

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk