Første tur med puls ur

Teddys billede

Så fik jeg mit puls ur og fik løbet første tur med det, godt nok går jeg kun ud fra max pulsen og ikke puls reserven endnu, men kom noget bag på mig hvor langsomt man skulle løbe for at holde den anbefalede pulszone. Min normale lette løb(opvarmning) endte med at være den puls jeg ca løb mit alm løb i, ca 85%. Hvordan skal jeg tage det?? Er det godt eller skidt??
Var ihvertfald MEGET nemt....LL

#1

jokerens billede
Hej Teddy Må man spørge hvilke pulsur du har købt? Jokeren

#2

Teddys billede
Polar Rs300x

#3

Sørens billede
Hej Teddy Som jeg skrev i en anden tråd, er det også min erfaring, at man hurtig føler sig begrænset af ownzonerne. Men at varme op med puls 85% er nu nok lidt overdrevet, efter min mening :) 85% er en rimelig puls til en almindelig god lang træningstur. Måske er der tale om, at du har målt din maxpuls forkert. Hvordan har du gjort?

#4

Teddys billede
[QUOTE=Søren;1871]Hej Teddy Som jeg skrev i en anden tråd, er det også min erfaring, at man hurtig føler sig begrænset af ownzonerne. Men at varme op med puls 85% er nu nok lidt overdrevet, efter min mening :) 85% er en rimelig puls til en almindelig god lang træningstur. Måske er der tale om, at du har målt din maxpuls forkert. Hvordan har du gjort?[/QUOTE] Det var efter at have læst dit råd i den anden tråd, jeg fik sat mine egne zoner op. Indtil videre dog kun ud fra en beregnet max puls, da jeg ikke har haft mulighed for at måle den endnu, så der kan selvfølgelig være en fejl margin der.

#5

Sørens billede
OK :;-) Så skal du bare bruge dine nye zoner og tilpasse dem lidt hen ad vejen efterhånden som du får erfaring med dem. God tur...

#6

Teddys billede
Hej Søren Endnu engang tak for dine råd. Har idag været ude og måle min max puls, så jeg ikke skal gå efter de 189 som beregningen siger, det vidste sig at være en god plan, målte den til 200 :-) Så nu har jeg fået beregnet mine % ud fra puls reserven og er klar til at træne derudaf :-) God sommer

#7

Sørens billede
Ahaa ja, det giver jo en stor forskel i træningsintensiteten, at maxpulsen var så meget højere. Iøvrigt en flot maxpuls, da jeg ud fra de 189 kan regne ud, at du må være 31 år :) Det bliver godt at komme rigtig igang med pulstræningen. God fornøjelse...

#8

Teddys billede
Ja så skal jeg måske til at mærke jeg løber i morgen ;-) Men ja jeg kan det med høje tal, høj alder, høj fedt %, høj max puls, høj hvile puls. Jeg kunne blive ved :nr1 Vidste ikk at det var flot max puls, troede det var genetisk og ikk så meget andet.

#9

Sørens billede
Maxpulsen er netop først og fremmest genetisk betinget. Men det er da rart at være udstyret med en høj værdi i forhold til alderen fra naturens hånd. Så har du lidt mere at give af. P.S. den høje fedtprocent vil hurtig dale, når først du kommer godt igang :)

#10

Teddys billede
Så har jeg fået indstillet mit ur rigtigt og været ude på første lange tur hvor jeg lyttede efter min fornuft og løb inden for de puls zoner der anbefales. Kan i huske hvordan jeres første ture var?? Jeg syntes godt nok det går langsomt. Men har heller aldrig været god til at lytte til min krop og løbe langsomt..

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14709:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Garmin Forerunner

Bliv medlem af løberne.dk