Core øvelser

Nordboens billede

Jeg har nu fået 4 behandlinger af min osteopat og det er det noget af det bedste jeg har gjort for mig selv. Det har gjort en utrolig forskel og jeg har ikke ondt i min ryg for første gang i så mange måneder som jeg kan huske. Jeg løber uden smerter i ryg eller knæ og kan nu selv bestemme hvornår jeg føler trang til at blive "gennemæltet" næste gang og så bare få en tid.
Osteopaten synes ikke at jeg skal lave mavebøjninger fordi et af mine problemer er et meget spændt mellemgulv og stivhed i øvre ryg. Men hun synes core øvelser vil være en rigtig god idé for at styrke det hele.
Pga. lidt sprog forvirring med det Finske-Engelske ville jeg være glad hvis I kunne anbefale core øvelser som er hensigtsmæssige ud fra et osteopatisk synspunkt sådan at jeg kan være sikker på at jeg har forstået dem rigtigt. Hun har anbefalet det der vist hedder "planken" både flad og på siden.
På forhånd tak,
Kirsten

#1

Jesper Birkedals billede

Hej Kirsten

Det er rigtig godt at høre at du har gode erfaringer med osteopatien.   Der er sagt og gjort med omkring træning af ryg, der findes et hav af muligheder, Core, pilates, styrketræning, hård styrketræning, og jeg kunne blive ved.

Der er faktisk mange der i et stykke tid ikke har brug for at træne mange mavebøjninger, hvis de har haft et mellemgulv der ikke har fungeret ordentligt. Det er svært for mig at rådgive dig uden at kende din krop, men min personlige erfaring er at bare du laver en eller anden form for træning så er det godt. Det er forskelligt fra behandler til behandler hvad de har gode erfaringer med. Jeg prøver at se så objektivt på det som muligt.

 

Stort set AL TRÆNING virker, så det gælder mest af alt om at finde noget træning du kan lide, hvis du hader CORE øvelser, så duer det ikke du ligger og laver planken, som er en rigtig hård øvelse og go øvelse, men ikke alle kan lide den, fordi den er hård. Så i min verden om du træner, Core pilates, styrketræning, Yoga,betyder ikke noget, bare du gør noget for din ryg.

du kan også sagtens kombinere forskellige træningsformer, lidt pilates og Core samt lidt styrketræning. Man kan forsøge at træne lidt punktionelt ift det man laver til daglig, du får nok ikke en skovhugger til at træne pilates, han vil flytte noget jern. Så hvis du står eller sidder meget til daglig så er core og pilates rigtig fint.

 

Så mit endelige råd til dig er, find den form for rygtræning der motiverer dig, og som du kan lide af dyrke, gerne en kombination, så tror jeg du er godt på vej,

 

MVH

Jesper

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15428:

Larss billede
Løbebegynder. Bruger det som en del af en bredere motionsstrategi med cykling og styrketræning. Mål...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Bliv medlem af løberne.dk