Tre ture på en ultratravl uge, kan man det?

PSs billede

Tur nr. 2 blev en kort tur (5½ km) før aftensmaden i fredags i vekslende tempo. Det føltes godt at løbe til og slappe af ind i mellem. Men det gik for langsomt, for jeg kunne sagtens have fortsat et par km endnu, da jeg nåede hjem. Faktisk var den sidste km noget sjovere end den første.
Ugens sidste tur var på den lange rute. Jeg besluttede at det eneste jeg ville gå efter var at løbe 60 min i streg på trods af bakkerne. Så jeg tilpassede mit løb efter at jeg skulle have et forholdsvis roligt åndedræt, også op af stigningerne. Nøj, det gik langsomt! 7,2 km på 60 minutter. Men jeg beviste for mig selv, at jeg kan tage bakker i løb og stadig løbe videre. Så på en måde er målet nået med den tur. Nu skal jeg bygge tempo på. Hvis altså ikke jeg vil slå alle langsomheds rekorder til smuk løbet d. 26.

#1

Nordboens billede

Jeg synes også tit at det tager sådan 3-4 km før man begynder at nyde ture. Indtil da skal åndedrættet på plads og kroppen i gang. Så du må ud på laaaaange ture for at få nydelsen Wink

Når du løber og ved der er bakker forude, kan du løbe dit normale tempo og så sætte farten ned når det går opad og lidt videre, så kommer pusten på plads. Eller gå lidt når du er kommet op. Det vigtigste er at løbe op.

Jeg træner decideret bakker for at undgå at de slår mig i gulvet. En gang om ugen.
Find en bakke det tager ca 30 sekunder at løbe op ad (og den er pæn lang...) og derefter hviler du gående ned ad den igen. Det gør du 5 gange - og så skal du bare se efter nogen uger!!!!

#2

PSs billede

Tak for inspirationen! Det er jo sjovt Smile. Og ja jeg skal ud at løbe rigtigt rigtigt langt. Når jeg kan holde til det Wink.

Om bloggen

PSs billede
Jeg har brugt alt for meget tid de sidste uger på at læse andres løbeblogs… Og nu er det så pay back time! Læs ... eller lad være :).

Andre bloggere

5 blogeksempler

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15428:

Larss billede
Løbebegynder. Bruger det som en del af en bredere motionsstrategi med cykling og styrketræning. Mål...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Bliv medlem af løberne.dk